Monday, September 12, 2011

tEnTang AdeK-aDEk kuYang Ntah aPA-apa

Assalamualaikumm..

Esok 13 sept 2011. Hehe..tak tau apa aku dok merapu. Esok besday adik aku, esok juga adik aku yang besdaynya esook ada exam besar dalam hidup dia. Esok dia exam UPSR. Ujian Penilaian Sekolah Rendah. Hah!!!! biar betul!!!! (muka berkerut + berkedut bukan setakat seribu tapi sejuta dah..) Adek aku..perghhh..memang dah besoo la jawab nyerrr. Aku pun masih terasa muda.. =D (perasan habis).

 Kalau orang tanya tingkatan berapa ni? aku selamba je cakap form 4. Tapi kalau orang tanya Umur Berapa? Aku akan blur kejap sebab terkejut 'ish takkan umo aku dah 16 tahun.Tua gila.' Tapi itulah kenyataan hidup yang perlu aku hadapi. Dulu bagi aku orang yang ambil SPM tu mesti matang gila la..sebab kena study btol-betol untuk masuk u. Tapi sekarang aku ni, aku....AKU NAK AMBIL SPM!!!!! BIAR BETULLL!!!!! macam tak tertanggung ja. Tapi kalau nak ikut kesediaan aku nak ambil exam tu memang smpai bila-bila la aku rasa aku takkan ambil exam tu. SPM kan paling penting. Nak menentukan masa depan kita. Bila fikirkan tentang hal tu.. lutut aku semua dah menggigil.

Alamakkkk!!!sori-sori..tdi fikir nak tulis pasal adik aku. tertibe tukar pasal cita aku pulak..hehe jangan marah..Adik aku tu memangdah nampak dah dia punya kegabraan dia tu. Semalam iya-iya cakap esok(hari ni)  sampai habis exam nak puase. Lepas tu cikgu dia ada cakap, Esok pagi-pagi makann roti, kira macam alas perut gitu.. dan-dan cakap tengok dulu esok nak puasa ke tak. Ntah apa-apa betol la..Esok siap semangat nak solat hajat bagai. Alhamdulillah... bagus adik aku sorang ni. Adik aku yang third ni pulak cuti sebab ada exam upsr, so my daddyy suruh la dia basuh pinggan. Dia buatla jugak walaupunn mulut tu muncung cikit kan??? Adik akku yang bongsu pulak kena chicken pox, tapi yang ni kecik-kecik je, macam ruam pun ada jugak. Doc cakap campak.

No comments: