Friday, September 30, 2011

kAu dAtANg dan pErGi

Sahabat kau datang dan pergi,
Umpama pelangi petang,
Bagai bayu yangg menghembus,
Bagai waktu yang berlalu.

Sememangnya masa tidak pernah meninggalkan kita bersendirian,
mengekori kita hingga tiba waktunya kita menghadap-Nya.
Tinggalah kita bersama amalan-amalan duniawi.

Assalamualaikum..

Seriously aku tak tahu apa yang aku tengah rasa sekarang ni. Macam-macam aku rasa.

First sedih coz, kawan aku yang kira baik la, dah tak layan aku macam selalu. Dia tak tunggu aku bila pergi lab, balik lab, semuanya yang biasanya dia buat dengan aku @ at least dia ajak aku, dia tak buat. Kalau kawan korang la macam tu korang tak pelik ke? Budak yang dia rapat tu pulak bukannya budak baru. Budak masa form 1 juga. Tapi kenapa sebelum ni dia tak pernah rapat pun? Kalau aku ada buat salah tolonng la maafkan aku. Aku tahu aku tak sebaik orang lain dan aku selalu buat salah dan menyusahkan 'ang'. Aku minta maaf sangat-sangat. Maafkan aku dunia dan akhirat. Aku tak pernah menyesal kawan dengan 'ang'. aku happy bila 'ang' pernah percayakan aku. Aku rasa aku dihargai begitu, walaupun ianya tak kekal lama. Aku hanya mampu berdoa dari jauh agar 'ang'sentiasa happydengan kawan baru 'ang' tu. Jangan pernah berubah. TOLONGLAH, JANGAN PERNAH BERUBAH! Aku taknak 'ang' jadi macam kawan aku yang sebelum ni. PLEASE!

Second, aku nervous sangat coz final exam dah dekat tapi aku masih ada masa nak blogging. Haha! Exam ni menentukan kitorang akan masuk 5Sn1 @ 5Sn2 tahun depan. Adoi! HELP ME!!!! aku taku, tapi macam tak kisah? Aku ni normal ke??? Sebab selalunya lelaki je macam tu? Er, aku TERbuat diri aku confius malam-malam buta ni. adoi.

Third aku happy because, adik aku punya pasal kitoranng satu family dapat pi jalan-jalan cari jawapan! Hax!taklah, esok dia kena pi amik exam untuk masuk Kolej Yayasan Saad, Melaka dekat Bertam. Lepas tu pula kitorang akan p Perlis untuk menghadiri majlis hari jadi anak kawan my lovely abah.
Dah tau nak exam tapi pi berjalan lagi! Ang nak turun kelas ke Aty?
Er, tak nakla.
Dah tu tunggu apa lagi p la study!
Er, esok dah nak pi jalan tak mau la!!!
(apa aku merapu ni??)

4th. aku tak tau apa aku rasa. Aku jadi mc untuk English Singging Competition. Dah tuu lmbat pula masuk dewan. Adoi apa nak jadi mc pon lewat. Dah la tu, tergagap-gagap pula time cakap. Hm.. Hancussss!!!! Teacher minta tolong bellikan air pun aku boleh tersilap oder! ATY WHAT'S WRONG WITH YOU???
bak kata miz iK: Aigoo! [sapa peminat korea kompon tau.](untk orang yanng tak tau tu maksudnya Adoi. Aku pun dah terikut ikut dengan miz iK ni. dia ni memang hantu k-pop.[kalau nak tau sapa miz iK sila rujuk balik entry Seloka 4sn1.]  sekarang dah ada penyikut la pula. Sapa lagi kalau bukan Miz double a )

p/s:sayangilah semua orang selagi kita mampu menyayangi mereka. Janglah sampai kita menyesal kerana tidak menyayangi orang yang kita sayang.

No comments: