Tuesday, January 17, 2012

LuahaN pEraSaaN

Assalamualaikum..
Tertiba jerr akunya tajuk hari ini agak  jiwang bin karat cikit. Bukannya apa, mybe sebab sekarang dah pukul 00025. So, agak melayan perasaan la cikit kan?

Hari ni kat sekolah aku ada belajar sesuatu.
~Jangan terlalu ikutkan perasaan. Kalau tak nanti, perasaan tu yang akan makan kita.
~Kadang-kadang kita hilang  benda/ oranng yang kita sayang. Saat tu baru kita sedar tentang kehadirannya/ kegunaannya. Then baru nak menyesal sebab dah kehilanggannya. Then kita terlalu ikutkan hati untuk nakkan benda atau seseorang tu balik. Sampai ada timbul dendam dan sedih yang teramat.

Then, now aku tahu kenapa orang-orang tua selalu cakap ikut hati mati, ikut rasa binasa. Sememangnya benda tu betul. Kita terlalu ikutkan hati dan perasaan sampai tak perasan kita dah buat satu keputusan yang tak logikdan membuat keputusan dalam keadaan tak sedar dan tak rasional. Bukan aku tulis benda ni sebab nak salahkan sesiapa. Tapi aku tulis tentang benda yang aku tengok, dengar dan baca.
Oklah..dah mengantuk ni. Dah nak tidur...
Assalamualaikum.....


p/s:sayangilah kawan-kawan dan benda sekeliling kita dan maafkanlah orang yang pernah buat salah kpd kita dan selalu lah minta maaf.

No comments: