Saturday, March 23, 2013

Gendang Gendut Tali Kecapi..

Assalamualaikum...

Alhamdulillah. Sekali lagi perut ku sudah terisi. Bagi aku yang tak pandai rasa ni, semuanya sedap. Kan?

Semalam, abah bawak Bella, Ira & satu family gi makan di Leboss.

Ada lah juga 2-3 orang kawan aku yang kej situ. Adoi, segannya. Bukan apa. Selalu kawan. Tertiba jadi waitress plak. Adalah sedikit kejanggalan berlaku.

So, apa-apa pun segalanya sudah pun selamat dikunyah dan ditelan dengan jayanya. takda lagi yang tersekat di oesophagus kerana peristalsys tak dapat disempunakan. *ceh, bajet terror.
Adik aku yang paling semangat. Adoi, sabar je lah. Butang sampai ke atas!

Selalunya aku rajin nak membelit, tapi semalam, horman pemalas aku datang. So, tudung bawal yang dah siap di iron je aku rembat. Tu pun kebetulan pakai baju kaler hijau sama dengan tudung tu.

Masa masuk dlam tu, otak aku tengah terfikir. Apa aku nak makan ni. Cari punya cari, tampat takda kosong da..
Luckly, ada tempat kosong setelah beberapa minit kitorang tunggu. Menu pun sampai, Wah!!! Amek kau. Boleh tahan juga harga kat sini. Kalau aku yang kena keluarkan duit, mau menggigil aku. Walaupun untuk aku seorang. Ni time aku tak keja ok! Kalau dah keja tu, ok lah. Tak la nak ledekut sangat.

Setelah belek punya belek, keputusan dicapai.
Abah = Nasi kosong + tomyam (memang perut melayu)
Uwais = Chiken chop + black paper sause + salad + Fried chip + pepermint tea (order satu, serve dua)
Aku = Chiken bolognese
Bella = Macaroni & cheese
Ira = Macaraoni & cheese (tapi tak sampai)
Aina = Chiken chop +mushroom sause +  potato mash + garlic bread.
Mak & Khalis tak oder apa-apa pun.
Minuman = 1 jag lobak merah.

Memang kenyang GILA! Lepas tu ayah aku minta menu lagi. Yang aku dah garu kepala. Nak makan lagi ke? Aku dah full ni. Aku habis je makan chiken bolognese aku, Bella sua da punya macaroni. Walau pun diia punya sampai dulu, tapi dia punya yang last habis. Memang banyak la dia punya makanan. Memang layak la dia letak harga yang sebegitu. Dia punya sideline pun banyak. Aku rasa kalau aku makan sideline dia aja pun dah cukup. yang kali kedua, abah order mocha ice. Uwais pula order cappucino hazelnut ice blended. Khalis ambil aiskrim biasa, dekna ambil banana split. Aku hanya rasa serba sedikit. Semua satu sudu satu sudu.

Balik tu terus bukak tv. Tengok Cinta Kau & Aku. Novel Siti Rosmiza tu. Walaupun aku dah baca novel tu tapi aku still terpacak depan tv bila pukul sepuluh.

jarijemarimenari::Syukur atas segala nikmatMU. Kenyang perut senang hati.

No comments: