Thursday, August 25, 2011

kAwAn ku yg CedEra

Assalamualaikumm..

tadi petang aku smpat la pergi melawat kawan aq sorang ni accident..memang la sedih.. dah la nak raya kata mak aku. tapi alhamdulillah dia dah boleh keluar esok. hm.. tapi yang best ramai gila kawan-kawan dia gi melawat, syoknya. untungkan ada ramai kawan?? tapi selalu orang cakap kawan senang tu ramai tapi kalau kawan susah tu sikit ja. kadang-kadang aku rasakenyataan tu betul la jugak. timekita perlukan seseorang untuk meluahkan perasaan tak ada seorang pun sanggup meminjamkan telinganya. tapi kadang-kadang yang sanggup menolong itu kawan yang paling kita buat tak endah padanya. disaat itu barulah terbit rasa malu yang tidak terhingga. so, moral of story janganla ignore sangat kawan yang lain, jalinkan persahabatan dengan semua orang (macam la ku ni ramai sangat kawan).

disaat aku lemah, kau ada disisi untuk menguatkan ku
disaatku terjatuh, kau ada untuk bangunkan aku
disaat aku sakit, kau membantuku untuk pulih
disaat semangatku hampir layu, kau suburkan kembali
disetiap masa dan ketika, kau sentiasa berada disisiku..
namaun aku? aku tidak pernah menghargaimu
seprti engkau menghargai aku..
ya Allah pertemukanlah aku dengan seorang insan yang digelar sahabat sejati dunia dan akhirat.

No comments: