Saturday, August 27, 2011

CeriTa Untuk KorAnG 2

Dahulukau mencintaiku
Dahulu kau meninginkanku
Meslipun tak pernah ada jawabku
Tak berniat kau tinggalkan aku...

"Hmm.. sedapnya suara kawan aku ni. Tapi kalau tak menyanyi, lagila sedap. Aku kat luar ni dah berpelluh-peluh dengar kau nyanyi. Tula, aku suruh kau masuk AF dulu kau taknak. Kata nak sambung studyla, apala. Tapi hari-hari aku dengar kau melalak dalam toilet tu." bebel Suzi seorang diri. Ed pula dalam biliknya. Apa dia buat? Biarlah rahsia..hehehehe..

"Weyh, cepatla nanti tertinggal bas lagi la. Lagipun makanan dah siap la. Cepat la wei. Kang sejuk Tak sedap la." kata Suzi lagi.

"Yalah, aku datang ni. Chill man eh silap girl . Hehe.." balas Ed.

"Hm..sedap bau kau beli ke buat. Tak dengar kau berperangdekat dapur pun. Kalau tak macam perang dunia kedua. Er, selamat ke karipap kau ni? Kau tak adaletak benda pelik-pelik kan?" tanya Ed sambil tersengih.
Muka Suzi berkerut. Masam mencuka. Bukannya Ed tidak mahu memuji masakan Suzi secara terag-terangan cuma pernah sekali dia memuji masakan Suzi tetapi keesokan harinya Suzi memasak masakan yang sama tapi rasanya macam er.. tak tahu macam mana hendak tulis.Memang tak sedap la!!



                                                                             *

" Ok class, where my homework? Come on class. I just give you 5 minutes more. Then you'll rewrite it again."  kata Prof. Lili.

"Ed cepat la. Nanti kena rewrite." kata Suzi mengajuk gaya profnya bercakap.Sampai herot-berot mulutnya itu.

"Ok class. See you next class." kata Prof Lili sambil keluar dari dewan kuliah yang mampu memuatkan lebih 2000 orang dalam satu-satu masa.

"Huh! Siap juga akhirnya. Ed, jom makan. Aku ingat balik nanti malasla nak masak. Lagipun banyak benda nak buat." ajak Suzi. Ed ni jenis yang malas tak suka makan dekat luar walaupun dekatt kafe universiti diorang tapi masalahnya, Suzilahyang jadi tukang masak tak bergaji si Ed ni.

Lepas membeli makanan, diorang pun mengambil tempat duduk paling syok sekali. Suzi pula hanya membontoti Ed. Budak ni memang suka ikut bontot orang. Hahaha... gurau ja.

"Assalamualaikum, may I join both of you?" tanya satu suara. Ed yang tengah khusyuk makan mendongakan kepalanya.' Ceh, mamat ni ke.'

"Hm.. Kau nak apa?' tanya Ed kasar. Ish, ish, ish...takbagus buat macam tu ye adik-adik sekaliian. kita kenalah menghormati tetamu walaupun tidak diundang. Ok?

" Nak join korang boleh?" tanya Azri.

"Kalau aku cakap tak boleh?" Tanya Ed lagi.

"Saya nak duduk juga. Hm.. thanks." ujar Azri sambil duduk menghadap Ed dengan selambanya. Muka Ed sudah berubah tapi kata orang tua-tua. Jangan bergaduh atau bertikan lidah dihadapan rezeki. Tak baik.Oleh itu dipendamkan saja rasa kurang senangnya itu.

'Manusia macam ni pun ada ke kat dunia ni?' getus hati Ed.

No comments: