Sunday, July 8, 2012

KeLaNTaN (paRt 1)

Assalamualaikum...


RELAX 3!!! bagi sesiapa yang rasa nak penampor atau segala pe lagi kat aku..
Bukannya sengaja aku tak update..
Kesibukan sekolah..(bajet jadi menteri!!) + keyboard lappy yang rosak memaksa aku untuk tak update..


So, untuk entry kali ni aku nak citer lah sikit pasal percutian aku dan teman-teman ke Kelantan..
Hehe..Bajet jer lebih.. Rombongan sekolah la..


HARI PERTAMA.

~Pagi pergi sekolah macam biasa =,=!!!

~Pukul 10 pg. baru bertolak ke Kelantan.

~Bila dah masuk Zohor, berhenti kat puncak (kot! aku xtau nama tempat tu..) solat zohor+ asar [(jamak+qasar sekali) + tangkap gambar]


Ekah + Anis

aku sorang-sorang

dari kiri: Ekah, miss xtau nama(budak form 4), Najla, Hanis, Anis, Syifaa 


Dari kiri: Islam, Syafiq, Mad, Hisyam, Asyraf


~ Sambung perjalanan ke Kelantan. Tadi tak tidur sebab excited nak pi Kelantan, tapi kali ni tidur sebab penat possing...(Air paip kat sini sejuk gila.)

~Sampai pun kat Kelantan..Penat gila soit!! Cheak in kat SABA INN.

~Pukul 8.00 mlm keluar lagi.. Kami pergi Pntai Cahaya Bulan (PCB) + Wakaf Che Yeh (sangat sakit kaki berjalan..)

 Makan3!!

Bayar3!! 

Anis



Lihatlah wajahku yang segar bugar selepas makan..




Kat restoren ni la kitorang makan..
Promosi pulekkk

~ Kitorang makan hidang kat sini.
Nasi + telur dadar + kailan ikan masin + tomyam = RM 70.
kitorang ada 7 orang..So, korang pandai2lah kira yerrr!!

~Habis je makan kitorang terus ke Wakaf Che Yeh(WCY).WCY ni kera macam pasar malam @ uptown la. Banyak kain nak buat baju + t-shirt + tudung.. 
 * kalau nak beli tudung arini tu better beli kat sini berbanding Pasar Siti Khadijah. Sebab kat sini lagi banyak pilihan.*
  *kalau nak beli tudung bawal better beli kat PSK sebab banyak pilihan + murah korang boleh tawar sampai ianya jadi sangat-sangat-sangat murah. tapi kena pandai tawar la..*

 Budak lelaki di WCY

                                                                  Sementara tunggu bas..
  *dekat WCY aku beli keychain (RM18) sekolak. Dalam dia ada 12 biji. Tapi kat PSK lagi murah. RM10 sekotak.
* t-shirt grey kat adik Form 1 tu.
*blaus purple kat aku.

~ Balik jer dari WCY aku terus tidur.. Sangat-sangat letih + penat + mulut aku ada ulser.. Sangat tak suka.. Nak makan pun susah.