Wednesday, February 3, 2016

You're not deserved to be here!

Assalamualaikum..

Tajuk aku kat atas tu macam poyo ja kan? Haha.. TAPI ia tak poyo bila seorang pengajar yang cakap macam tu! It's mean beliau dah memang sangat marah dengan apa yang hampa dah buat! Seriously!

Bila hampa belajaq, hampa perlukan keberkatan pengajar hampa untuk bukan sekadar lulus exam, bkan sekadar dapat 4 flat tapi untuk kesejahteraan hidup yang akan datang.

Mungkin sekarang boleh la dapat 4 flat, but the end, maybe keja tak dapat, or asyik ada masalah dengan perkerjaan sebab dulu hilang keberkatan tu. Tak gunalah kan?

Beliau sendiri cakap, beliau bukan sekadar pengajar yang nak bagi A+ atau 4 flat pada pelajar, tapi beliau adalah pengajar nilai-nilai kemanusiaan dalam diri pelajar. 

Ada satu quote yang aku baca, bilamana manusia sekarang, mengajar dan belajar hanya untuk duit. 

Agak-agaklah, apa yang akan jadi? Memang dunia semakin maju, tapi nilai kemanusian semakin hilang. Parent akan salah cikgu sebab tak ajar anak-anak dengan nilai kemanusiaan. Bila tanya sang pengajar, nilai kemanusiaan tak pernah ada dalam silibus. Jadi, salah siapa? 

Jangan ditanya kenapa anak-anak sekarang, kanak-kanak sekarang makin biadap. Makin kurang rasa hormatnya. Makin tinggi nilai angkuhnya hanya kerana berharta.

::jarijemarimenari::aq punya tangguh post entah berapa zaman la..

No comments: