Thursday, September 26, 2013

Sayang Sahabatku

Assalamualiakum.. 

Jam baru tunjuk pukul 5 pagi, aku dah celikan biji mata update entry. Bukan niat utama pun. Cuma teringat kat blog ni. Lagipun tengah ada peluang untuk update kan? 

Pernah rasa diri korang rendah sangat? Banyak yang cakap besar disekeliling korang. Diorang memang kaya, memang berharta, memang pandai.. Semua tu x dapat di sangkal. Tapi korang? Korang xda apa-apa. Korang yang paling biasa diantara manusia biasa yang lain. Walaupun korang percaya setiap manusia tu ada kelebihan kan kekurangan, korang sendiri xnampak apa kelebihan korang sebab ditutupi oleh cakap-cakap besar kwan korang? 

Contohnya, bila keluarkan hasrat nak makan piza, dy trus kata, "Balik cuti ni mkan la. Makan puas-puas. Aku comfirm dapat kalau aku minta." 

Mungkin dy xfikir, kesusahan hidup yang korang alami, sebab tu lah dy senang kata macam-macam. Dy xpernah ada dalam kehidupan korang. Kesusahn yang korang alami hanya korang je yang tahu. pernah terlintas nak nak cakap besar juga? Jangnlah begitu. Terima dirinya seadanya. Tapi pada masa yang sama cari masa n keadaan yang sesuai untuk tegur n meluahkan perasaan pada dy. So, korang punya persahabatan xlah kecundang nanti. Ingat, kawan bukan dalam keadaan happy ja, Kawan juga mesti ada masa xhappy.

Korang baru bukak mulut nak share dengan dy tentang jiran korang yang dapat pergi oversea, dia dulu dah cita panjang lebar tentang jran dy yang awsome, sepupu dy yang deabak, semua dapat futher study kat oversea. Korang hanya mampu mendengar sambil tersenyum. Nak sambung cerita tadi pun dah rasa segan. Dy tak bagi peluang langsung untuk korang cerita. Bila korang kata, ada lelaki ni bagi hadiah befday kat korang, dya pun bukak cita lelaki ni bagi apa, buat apa, wish macamana kat dy. Korang pun dengar je. Korang percaya apa yang dikatakan itu benar belaka. Tak boleh nak sangkal sebab dia memang boleh mendapat pengalaman yang sebegitu. 

Kadang-kadang sakit jugak kan? Walaupun dia kawan kita. Nak tegur, tapi dy ni hati kering sikit. Think positive kawan2. Mungkin niat dy jugak macam korang nak share apa yang dy ada dengan korang. Tapi untuk si dy, Aq harap ada sedikit ruang untuk kawan mu itu cerita dengan kamu. 


::jarijemarimenari: Bukan cerita aku, tapi ada kawan yang whispered masalah ni pada aq. Dy kata tolong update pasal benda ni sebab dy sayang kawan dy tu, walaupun kawan dy macam tu. Sweet kan?? Dah macam pakar motivasi dah aq rasa. Kalau da yang terasa tu, memang nak bagi terasa pun. Kuang3!!!.. hehe, taklah, kalau yang terasa tu sila fikirkan kembali, kepada yang whispered kat aku tu, mung kau dulu pun macam ni kot? Hahaha. Apa-apa pun kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi, berdiri di atas kaki sendiri, percayakan diri. 

No comments: